menu

3 Latki - "Jagódki"

2018-11-05 12:00:00 (ost. akt: 2019-05-08 17:02:55)





HYMN GRUPY

Jesteśmy jagódki, czarne jagódki,
Mieszkamy w lasach zielonych, zielonych,

Oczka mamy czarne, buźki granatowe,
A sukienki są zielone i seledynowe.

A kiedy dzień nadchodzi, dzień nadchodzi,
Idziemy na jagody, na jagody,
A nasze czarne serca, czarne serca,
Biją nam radośnie bum tarara bum. x2

Jesteśmy jagódki, leśne jagódki,
Mieszkamy w lasach zielonych, zielonych,
Noski mamy śmieszne, rączki granatowe,
A czapeczki też nosimy kiedy zimno w głowę.

A kiedy dzień nadchodzi, dzień nadchodzi,
Idziemy na jagody, na jagody,
A nasze czarne serca, czarne serca,
Biją nam radośnie bum tralala bum.


Tematy kompleksowe na miesiąc Maj:
1. POLSKA TO MÓJ DOM
2. ZABAWY Z KODOWANIEM
3. WRAŻENIA I UCZUCIA
4. ŚWIĘTO MAMY I TATY



Wiersz
„ Znak” M. Łaszczuk
Czy ty wiesz, jaki to znak,
w czerwonym polu biały ptak?
- Wiem -odpowiedział Jędrek mały,
to jest znak Polski:Orzeł Biały.




Piosenka:
TRA , LA ,LA DLA MAMY
I. Moja mama jest kochana,
Moja mama wszystko wie
.Kiedy do mnie się uśmiecha
Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam
Zaraz buzi mamie dam.

II. W domu, w sklepie, na spacerze,
Z mamą nigdzie nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,
Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam.



[b][u]Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne w miesiącu maj:[b][u]
• Kształtowanie przynależności do rodziny.
• Uwrażliwianie na potrzebę zapamiętywania nazwy ulicy, na której się mieszka.
• Doskonalenie umiejętności liczenia.
• Zabawy figurami geometrycznymi.
• Podawanie nazwy swojej miejscowości.
• Rozpoznawanie i podawanie nazw budynków charakterystycznych dla swojej miejscowości.
• Kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska.
• Budzenie przywiązania do swojego kraju.
• Poznanie flagi – symbolu narodowego.
• Kształtowanie oraz wzmacnianie mięśni stóp i nóg, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała.
• Poznanie godła – symbolu narodowego.
• Ilustrowanie ruchem treści piosenki, reagowanie ruchem na zmiany tempa.
• Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
• Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych w trakcie zabaw z instrumentami perkusyjnymi.
• Reagowanie na umówione sygnały.
• Rozróżnianie i określanie dźwięków przyrody.
• Zachęcanie do odpoczywania na łonie natury.
• Rozwijanie kreatywności ruchowej w trakcie zabaw muzycznych.
• Doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej podczas rozwiazywania zagadek słuchowych.
• Rozwijanie umiejętności kodowania
• Rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć.
• Doskonalenie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu opowiadania.
• Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze smutkiem.
• Kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii.
• Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem.
• Doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rymowanek.
• Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie.
• Rozpoznawanie nastrojów muzyczny.
• Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez ruch i muzykę.
• Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez taniec.
• Dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka.
• Swobodne posługiwanie się pojęciami jakościowymi w rozmowie – dostrzeganie przeciwieństw.
• Rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców.
• Nabywanie umiejętności pracy z masą solną.
• Podawanie nazw członków rodziny.
• Zauważanie fizycznych podobieństw.
• Ukazanie codziennych obowiązków domowych.
• Zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach.
• Wdrażanie do zgodnej zabawy podczas wspólnych działań.
• Zachęcania do kreatywności poprzez interpretację utworów muzycznych i literackich.